Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Τι είχε πει ο γέροντας Παΐσιος για τη βλασφημία


Επίκαιρα όσο ποτέ τα λόγια του...

Με αφορμή την υπόθεση του 27χρονου από την Εύβοια, ο οποίος δημιούργησε σελίδα στο Facebook με τίτλο «Γέροντας Παστίτσιος» και κατηγορείται για κακόβουλη βλασφημία και καθύβριση θρησκευμάτων, θα είχε ενδιαφέρον να δούμε την άποψη που είχε διατυπώσει ο ίδιος ο Γέροντας Παΐσιος για τη βλασφημία.

Γέροντα, όταν μιλούν κατά της Εκκλησίας η κατά του Μοναχισμού κ.λπ., τι πρέπει να κάνει κανείς;» το είχαν ρωτήσει.

«Κατ' αρχάς, αν κάποιος μιλάει άσχημα λ.χ. για σένα ως άτομο, δεν πειράζει. Να σκεφθείς: ‘’Τον Χριστό, που ήταν Χριστός, Τον έβριζαν, και δεν μιλούσε, εμένα που είμαι αμαρτωλός τι μου αξίζει’’. Αν έρχονταν να βρίσουν εμένα ως άτομο, δεν θα με πείραζε καθόλου. Άλλα, όταν με βρίζουν ως μοναχό, βρίζουν και όλο τον θεσμό του Μοναχισμού, γιατί ως μοναχός δεν είμαι ανεξάρτητος, και πρέπει να μιλήσω. Σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει κανείς να τους αφήσει λίγο να ξεσπάσουν και ύστερα να τους πει δύο κουβέντες», ήταν η απάντηση του Παΐσιου.

«Όταν ένας θυμώσει και βλασφημήσει ακόμη και το Άγιο Πνεύμα, αυτή η βλασφημία δεν είναι ασυγχώρητη, γιατί ο άνθρωπος δεν πιστεύει την βρισιά που είπε, άλλα την είπε, επειδή εκείνη την στιγμή, πάνω στον θυμό του, έχασε τον έλεγχο του εαυτού του, και αμέσως μετανοιώνει. Ο αναιδής όμως δικαιολογεί το ψέμα, για να δικαιολογήσει την πτώση του. Όποιος δικαιολογεί την πτώση του, δικαιολογεί τον διάβολο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου